You are currently viewing כל מה שצריך לדעת – סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית

כל מה שצריך לדעת – סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית

סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית בדרך כלל מתייחס למקרים של רשלנות באבחון. אבל כן, רשלנות יכולה להיות בכל אחד משלבי הטיפול שיבואו לאחר האבחון. איננו אומרים שזה סביר, ואיננו מפקפקים במקצועיות והמסירות של הצוותים הרפואיים. אך יחד עם זאת עלינו לזכור כי אינם חפים מטעויות. 

במידה וישנו חשש כי היה מקרה של רשלנות רפואית, פנו אל עו“ד אסף אודיז – המומחה לרשלנות רפואית. 

סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא סוג של סרטן המתפתח בתאי צוואר הרחם, החלק התחתון של הרחם המתחבר לנרתיק. זהו אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר המשפיעים על נשים ברחבי העולם, עם יותר מ-500,000 מקרים חדשים ולמעלה מ-200,000 מקרי מוות בשנה. סרטן צוואר הרחם הוא גם אחד מסוגי הסרטן הניתנים למניעה וניתנים לטיפול ביותר אם מתגלה מוקדם. לכן, חשוב שנשים יהיו מודעות לגורמי הסיכון, התסמינים ושיטות הבדיקה לסרטן צוואר הרחם.

למשרד הבריאות קריטריונים לגבי ביצוע בדיקות סקר ומדיניות כלפי אוכלוסיות סיכון. מקרים בהם רופאים אינם מפנים לביצוע הבדיקות הנכונות, בהתאם לקבוצות הסיכון, יכולים להיות מקרה של סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית. ואם זה המקרה, ניתן להגיש תביעה באמצעות עו“ד אסף אודיז.

עוד אסף אודיז

גורמי סיכון

גורמים מסוימים יכולים להגביר את הסיכון לפתח סרטן צוואר הרחם. גורם הסיכון המשמעותי ביותר הוא הידבקות בנגיף הפפילומה האנושי (HPV), וירוס נפוץ המועבר במגע מיני שעלול לגרום לשינויים חריגים בתאי צוואר הרחם. גורמי סיכון נוספים כוללים עישון, מערכת חיסון מוחלשת, התחלה מוקדמת של פעילות מינית, ריבוי פרטנרים מיניים, שימוש ארוך טווח באמצעי מניעה דרך הפה והיסטוריה משפחתית של סרטן צוואר הרחם.

תסמינים

בשלבים המוקדמים, סרטן צוואר הרחם עלול שלא לגרום לתסמינים בולטים. עם זאת, ככל שהסרטן מתקדם, נשים עלולות לחוות את הדברים הבאים:

– דימום נרתיקי חריג, כולל בין מחזור, לאחר קיום יחסי מין, או לאחר גיל המעבר

– הפרשות נרתיקיות חריגות שעלולות להיות מימיות, סמיכות או מסריחות

– כאבי אגן או כאבים בזמן קיום יחסי מין

  • נפיחות ברגליים או כאבי גב

חשוב להיות מודעים לתסמינים, ובמידת הופעתם לפנות אל הרופא.

בדיקות סקר ואבחון המחלה

סקר הוא תהליך של בדיקת סימנים מוקדמים לסרטן. גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם מגדיל את הסיכויים להצלחת הטיפול. נשים צריכות להתחיל בדיקת סרטן צוואר הרחם בגיל 21 ולהמשיך כל שלוש שנים עד גיל 29. מגיל 30 עד 65, נשים צריכות לעבור בדיקת פאפ כל שלוש שנים, או שילוב של בדיקת פאפ ובדיקת HPV כל חמש שנים. נשים מעל גיל 65 שעברו בדיקות סדירות עם תוצאות תקינות עשויות לבחור להפסיק את הבדיקות.

בדיקת פאפ היא הליך פשוט הכולל איסוף דגימה קטנה של תאים מצוואר הרחם לבדיקה לאיתור שינויים חריגים. בדיקת HPV בודקת נוכחות HPV בתאים מצוואר הרחם. אם בדיקת הסקר של אישה מצביעה על שינויים חריגים בתאים, ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות, כולל ביופסיה, כדי לקבוע אם קיים סרטן.

אפשרויות הטיפול בסרטן צוואר הרחם תלויות בשלב ובמיקומו של הסרטן, כמו גם בגיל האישה ובריאותה הכללית. אבחון מאוחר הוא סכנה גדולה, ועילה להגשת תביעת סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית. 

סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית

סרטן צוואר הרחם מהווה דאגה בריאותית משמעותית עבור נשים ברחבי העולם. עם זאת, גילוי מוקדם וטיפול יכולים להגדיל את הסיכויים לתוצאות מוצלחות. נשים צריכות להיות מודעות לגורמי הסיכון, הסימפטומים ושיטות הבדיקה לסרטן צוואר הרחם. על ידי ביצוע הנחיות סקר מומלצות והפחתת גורמי סיכון, נשים יכולות לנקוט בצעדים למניעת סרטן צוואר הרחם.

בכל מקרה של סרטן צוואר הרחם רשלנות רפואית, פנו אל עו“ד אסף אודיז.

נכתב ע”י – מקדם אתרים Avinu.co.il

Leave a Reply